Śniadaniowo mi #22: Słodkie tosty francuskie z niespodzianką

Słodkie tosty francuskie z niespodzianką

Tak jak wspominałam w poprzednim poście i żaliłam na facebook'u, ostatnie kilka dni spędziłam na chorowaniu. Trwało to stanowczo za długo, czułam się fatalnie i było mi też trochę przykro, bo jestem wielką fanką Świąt i lubię cały grudzień celebrować ich cudowną atmosferę. Przeziębienie skutecznie jednak odebrało mi mój zapał, wycofało z życia towarzyskiego i jakoś tak minął mi ten czas... mało świątecznie. Na szczęście L4 już się kończy, a ja powoli zaczynam normalnie funkcjonować (wiecie, bez miliona drzemek w ciągu dnia...). Wrócił mi też apetyt, a wraz z nim chęci do kolejnych kulinarnych eksperymentów. Dla uczczenia ostatniego dnia wolnego  (i powrotu do świata żywych!) przygotowałam sobie dzisiaj pyszne śniadanie - słodkie tosty francuskie z chałki z masłem orzechowym i konfiturą truskawkową. Po prostu niebo w gębie!

A tutaj znajdziecie kilkadziesiąt innych pomysłów na zdrowe, szybkie śniadania. Pamiętajcie, śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - ciocia Iza Wam to mówi! ;)

Słodkie tosty francuskie z niespodzianką


Składniki/ na 1 dużą porcję:
  • 4 kromki chałki (może być czerstwa),
  • 2 jajka,
  • 2 łyżki mleka,
  • 2-4 łyżeczki konfitury truskawkowej (ja użyłam konfitury extra z truskawek niskosłodzonej Łowicz), może być też dżem,
  • 2 łyżeczki masła orzechowego,
  • duża szczypta cynamonu,
  • cukier trzcinowy (opcjonalnie),
  • masło lub olej do smażenia.

Przygotowanie:
1. Jajka wbijamy do głębokiego talerza, dodajemy mleko, cynamon i cukier (ja pominęłam). Dokładnie roztrzepujemy widelcem.
2. 2 kromki chleba smarujemy masłem orzechowym i konfiturą, przykrywamy pozostałymi kromkami, lekko dociskamy. Takie "kanapeczki" obtaczamy dokładnie w masie jajecznej.
3. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła lub oleju, układamy na niej tosty i smażymy na niedużym ogniu, z obu stron, aż ładnie się zrumienią. Podajemy gorące. Smacznego!

Słodkie tosty francuskie z niespodzianką

Przepis na słodkie tosty francuskie bierze udział akcji kulinarnej "Z miłooości do truskawek"
#lowicz #dzem #konfitura #truskawki

    

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

1 komentarz