Śniadaniowo mi #32: Dyniowa owsianka

Śniadaniowo mi #32: Dyniowa owsianka

Przyznać się, kto w tym tygodniu pomstował na pogodę? Kto marudził na deszcz i zimne, ciemne poranki? Przyznaję... ja też. W takie dni jak dziś, gdy naprawdę nie mam siły wychylić nosa z łóżka, a co dopiero domu (a jednak trzeba!) pomagam sobie ciepłymi, sycącymi śniadaniami. Na czoło wysuwa się zwłaszcza jesienną owsianka, słodka od pieczonej dyni i rozgrzewająca korzennymi przyprawami. Takie słodkie, a jednak nadal całkiem zdrowe śniadanie skutecznie odsuwa chętkę na słodkości w ciągu dnia. Polecam zwłaszcza tym, za którymi słodycze o tej porze roku chodzą o wiele częściej ;)

Śniadaniowo mi #32: Dyniowa owsianka

Dyniowa owsianka


Składniki/ na 2 porcje:
  • 1 szklanka płatków owsianych,
  • 2 szklanki mleka (u mnie sojowe niesłodzone), może być pół na pół z wodą,
  • 4 łyżki purée z dyni (→ Jak zrobić purée z dyni?),
  • 1/2 łyżeczki mielonej kurkumy,
  • 1/2 łyżeczki cynamonu,
  • szczypta soli,
  • do podania: 2 porcje szybkiej czekośliwki (z tego przepisu), figa, orzechy.

Przygotowanie:
1. Do garnka wlewamy mleko, dodajemy mus dyniowy i przyprawy, dokładnie mieszamy.
2. Dodajemy płatki owsiane i gotujemy na średnim ogniu przez ok. 5-7 minut, aż płatki wchłoną płyn i zrobią się miękkie i kleiste. W tym czasie można przygotować dodatki np. szybką czekośliwkę.
3. Gotową owsiankę nakładamy do miseczek, na wierzchu układamy czekośliwkę, kawałki figi i orzechy. Smacznego!

Śniadaniowo mi #32: Dyniowa owsianka

***
Przepis na dyniową owsiankę bierze udział w akcji kulinarnej "Warzywa dyniowate 2019 część II":

  Warzywa dyniowate 2019 część II 

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

4 komentarze

  1. Bardzo pożywne! Pozdrawiam serdecznie. A.

    OdpowiedzUsuń
  2. Note that a 바카라사이트 ten-value card dealt on a break up ace is not going to be counted as a blackjack, however as a delicate 21. A hand can "hit" as many times as desired till the entire is 21 or more. After a bust or a stand, play proceeds to the following hand clockwise around the desk.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pomysły na zdrowe śniadania, a ta dyniowa owsianka brzmi naprawdę pysznie! Dodatek dyni świetnie pasuje do owsianki, aż się ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń