Dyniowe pancakes z pomarańczą

dyniowe pancakes z pomarańczą

Długi weekend okazał się, jak zawsze, za krótki. Przede mną nadal jeszcze trochę zaległości do nadrobienia (kto to widział brać pracę do domu?!) i mnóstwo sprzątania po weekendowych... porządkach. Żałuję bardzo, że nie udało się bardziej poodpoczywać, i że wyjazdowe, podtoruńskie plany nie wypaliły. No nic, byle do piątku :)

A tymczasem - przepis na pankejki, które uwielbiam w każdym wydaniu. Ale stanowczo najlepiej smakują mi te wegańskie np. oparte na świetnym przepisie Jadłonomii. Warto jednak czasem pokombinować i przejrzeć domowe zapasy. Bo te, na purée z dyni, aromatyzowane pomarańczową skórką, naprawdę podbiły moje serce!

Jak zrobić domowe purée z dyni? Najprostszy przepis znajdziecie tutaj.

Dyniowe pancakes z pomarańczą


Składniki/ na ok. 15 placuszków:
  • 1/2 szkl. mąki pszennej,
  • 1/2 szkl. mąki pełnoziarnistej,
  • 2 łyżki otrąb pszennych,
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego,
  • 1 łyżka cukru (lub więcej, jeżeli lubicie słodkie),
  • szczypta soli,
  • 1/2 szkl. puree z dyni,
  • 1 szkl. mleka roślinnego (sojowego) + 1 łyżka octu,
  • 1 pomarańcza,
  • olej/masło do smażenia.

Wykonanie:
1. Do mleka w temperaturze pokojowej wlewamy łyżkę octu i odstawiamy na chwilę, żeby się ścięło. 2. W misce mieszamy suche składniki ze skórką otartą z połowy (sparzonej) pomarańczy. Dodajemy dynię, mleko i dokładnie mieszamy - masa powinna mieć konsystencję gęstej śmietany.
3. Na patelni rozgrzewamy olej lub masło i smażymy okrągłe placuszki.

Mi najlepiej smakowały jeszcze gorące, z cukrem i kawałkami soczystej pomarańczy. To dopiero śniadanie! :)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

5 komentarzy

  1. Ostatnio, po dłuższej przerwie, wróciłam do smażenia naleśników i innych placuszków, mam na nie teraz duży apetyt więc chętnie bym zjadła takie dyniowe pancakesy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę pyszne i bardzo delikatne :) Polecam :)

      Usuń
  2. zdecydowanie moja ulubiona wersja jesiennych placuszków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają super :) pozazdrościć takich dań w domu :)
    dwór

    OdpowiedzUsuń