Cukinia faszerowana aromatycznym ryżem

Cukinia faszerowana aromatycznym ryżem

Nie należę do osób, które latem trzymają się z daleka od piekarnika. Upały faktycznie mogą być dokuczliwe, ale z drugiej strony i tak wolę to, niż szare zimowe popołudnia. Dlatego zazwyczaj nie przejmuję się wysoką temperaturą, mam na to sprawdzony sposób - zwyczajnie ewakuuję się z kuchni, a piekarnik robi swoje. Oprócz makaronowych zapiekanek i czosnkowych grzanek, piekę też warzywa - w całości lub kawałkach, w przyprawach i oliwie albo faszerowane aromatycznymi dodatkami. I muszę przyznać, że dla mnie właśnie takie faszerowane warzywa mają największy urok. Bo tak naprawdę wystarczy tylko odrobina wysiłku, chwilę cierpliwości i już mamy obiad, który zachwyci wszystkich. Dlatego niech letnie temperatury nie będą Wam straszne i koniecznie wypróbujcie przepis na te pyszne, lekkie cukinie faszerowane brązowym ryżem z dodatkiem garam masala.

Cukinia faszerowana aromatycznym ryżem


Składniki/ na 2 porcje:
  • 2 nieduże cukinie,
  • 1 torebka ugotowanego brązowego ryżu (100 g),
  • 1 mała cebula,
  • 1 pomidor, 
  • garść siekanej pietruszki,
  • oliwa z oliwek,
przyprawy:
  • 1 łyżeczka garam masala,
  • 1/2 łyżeczki słodkiej czerwonej papryki,
  • 1/2 łyżeczki ostrej czerwonej papryki,
  • 1/2 łyżeczki imbiru,
  • sól i pieprz.

Przygotowanie:
1. Cukinie kroimy wzdłuż, wydrążamy łyżką. Miąższ i cebulkę siekamy, pomidora obieramy i kroimy w niedużą kostkę.
2. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, wrzucamy cebulę, garam masalę, mieloną paprykę, imbir i chwilę podsmażamy. Dokładamy miąższ z cukinii, pomidora i smażymy przez ok. 5 minut, a następnie łączymy z ryżem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
3. Wydrążone cukinie nacieramy oliwą i hojnie wypełniamy farszem. Wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i zapiekamy przez ok. 30 minut w temperaturze 180 st. C - do momentu, gdy cukinia będzie miękka. Przed podaniem posypujemy siekaną pietruszką. Smacznego!


cukinia faszerowana ryżem
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

11 komentarzy

  1. już dawno nie jadłam cukinii w takim wydaniu, od razu nabrałam ochotę na powtórkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faszerowana cukinia to świetny pomysł na obiad, wypróbuj koniecznie :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszędzie mogłabym dodawać cukinię, serio!

    p.s. a wiesz, że postanowiłam rzucić Tobie malutkie zadanie? Zerknij do mnie, wyjaśniam tam wszystko. Będzie fun:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo po mojemu jest Twoje danie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. już nie pamiętam kiedy jadłam faszerowaną cukinię, te wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo aromatyczna i delikatna cukinia w tym wydaniu, przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faszerowane cukinie to świetny pomysł, a te wyglądają wyjątkowo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń