Papryki faszerowane czarną soczewicą (podane z witbierem)

Czarna soczewica beluga jest naprawdę wyjątkowa. Ma piękne, okrągłe ziarna, błyszczące się niczym czarne koraliki. Po ugotowaniu pozostają zwarte i zachowują swój kształt, przez co idealnie nadają się jak dodatek do sezonowych warzyw, sałatek, zapiekanek. Ja natomiast potraktowałam ją jako bazę do prostego farszu, którym napełniłam piękne, kolorowe papryki. Faszerując warzywa zadbajcie, żeby farsz nie był zbyt suchy - wystarczy dodać kilka pomidorów, kawałek sera i hojnie skropić całość oliwą, żeby papryki pozostały soczyste i miękkie.

Papryki faszerowane czarną soczewicą

Jak każda z odmian soczewicy, beluga jest bardzo sycąca, zawiera dużo białka, kwas foliowy, mnóstwo błonnika i minerałów. Dlatego w towarzystwie lekkiej sałatki idealnie sprawdzi się jako obiad dla głodnego wegetarianina, ale nie tylko :)

A do papryk proponuję podać... piwo. Kto mnie zna, pewnie się zdziwi, bo na co dzień raczej stronię od wszelkich trunków. Mam jednak w domu prawdziwego piwnego smakosza, który od czasu do czasu podsuwa mi różne ciekawostki. I tak ostatnio rozkochałam się we wspaniale owocowym krieku. Do faszerowanych, lekko pikantnych papryk proponuję natomiast podać z lekko cytrusowego i orzeźwiającego witbiera, który idealnie kontrastuje z pikantnym soczewicowym farszem.

Papryki faszerowane czarną soczewicą


Składniki/ na 2 porcje:
  • 2 duże lub 3 małe papryki,
  • 1 szkl. ugotowanej czarnej soczewicy*,
  • 1 mała cebula,
  • 2 duże pomidory malinowe,
  • 150 g sera typu feta (ok. 1/2 kostki),
  • garść świeżej pietruszki,
  • oliwa z oliwek,
  • 1 łyżeczka słodkiej czerwonej papryki,
  • 1 rozkruszona suszona peperoncino lub ostra czerwona papryka,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Papryki przekrawamy wzdłuż na połówki, usuwamy nasiona i białe części. Delikatnie nacieramy oliwą, oprószamy solą. Cebulę kroimy w drobną kostkę, pomidory obieramy ze skórki i grubo siekamy.
2. Na patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oleju, wrzucamy cebulę i przez chwilę podsmażamy. Dodajemy słodką paprykę i peperoncino, wszystko razem smażymy, aż przyprawy zaczną pachnieć. Dodajemy pomidory i gotujemy przez ok. 5 minut, żeby odparować część płynu. Zdejmujemy z ognia.
3. W misce mieszamy soczewicę, sporą garść siekanej pietruszki, pokruszoną fetę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
4. Farszem wypełniamy papryki, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, skrapiamy oliwą z oliwek. Pieczemy przez ok. 45 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 st. C.

Wskazówki:
Jak ugotować soczewicę?
Do garnka wsypujemy suchą soczewicę, zalewamy zimną wodą i moczymy przez kilka godzin. Następnie płuczemy na sicie, przekładamy spowrotem do garnka i zalewamy wodą w proporcji 1:2 (1 porcja soczewicy na 2 porcje wody). Gotujemy do miękkości przez ok. 30-45 minut. Z 1 szklanki suchej soczewicy powinniście otrzymać ok. 2,5 ugotowanej.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

6 komentarzy

  1. Faszerowane warzywa to wg. mnie jedne z najlepszych dań :) Twoje wyglądają magicznie i widać w nich to warzywne bogactwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faszerowane warzywa to wg. mnie jedne z najlepszych dań :) Twoje wyglądają magicznie i widać w nich to warzywne bogactwo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nie trzeba wcale wiele, żeby wyczarować bardzo ciekawe danie :)

      Usuń
  3. Świetne danie. Soczewicę po prostu uwielbiam, a czarną szczególnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna soczewica jest naprawdę cudowna, to chyba moja ulubiona odmiana :)

      Usuń
  4. Świetny sposób na faszerowanie papryki. Dziękuję za dodanie do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń