Pomidorowa zupa z czerwoną soczewicą

zupa z czerwoną soczewicą

W ubiegłym tygodniu złapała mnie mała kulinarna deprecha. Naprawdę rzadko dopada mnie nastrój tak smętny, że nie pomaga ani gotowanie, ani jedzenie. Nerwy i wredne humory częściowo odreagowałam na siłowni, a częściowo odespałam. Terapia okazała się bardzo skuteczna :) W efekcie, żeby nadrobić stracony czas, w weekend wpadłam w mały kuchenny obłęd. Były więc domowe przetwory, na obiad fura naleśników, a do kawy babeczki ze śliwkami. I aromatyczna zupa z czerwoną soczewicą na bazie pięknych, świeżych pomidorów - w pomidorowym sezonie obiad obowiązkowy.

Pomidorowa zupa z czerwoną soczewicą


Składniki/ na 4 porcje:
  • 1 kg pomidorów,
  • 1 szkl. czerwonej soczewicy,
  • 2 szkl. wody,
  • 1 mała cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 gałązki młodego selera wraz z liśćmi,
  • 1 mała papryczka chilli,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • natka pietruszki do podania,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Pomidory sparzamy, obieramy i kroimy w grubą kostkę. Cebulę, chilli (bez ziarenek), czosnek i selera drobno szatkujemy. Soczewicę płuczemy na sicie.
2. W ganku rozgrzewamy oliwę i przez kilka minut szklimy cebulę z chilli. Następnie dodajemy czosnek, selera, pomidory i soczewicę. Zalewamy wodą, dodajemy sos sojowy i gotujemy na średnim ogniu przez ok. 30 minut, od czasu do czasu mieszając.
3. Gdy soczewica będzie już miękka, a zupa zgęstnieje, doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podajemy posypaną natką pietruszki.

zupa z czerwoną soczewicą

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+ 

5 komentarzy

  1. zdecydowanie jestem fanką takich gęstych, sycących zup :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pomidorówka! Dziękuję za dodanie przepisu do akcji pomidorowej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie. Zapraszam do dodania przepisu także do mojej akcji Warzywa psiankowate 2015.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Jeśli starczy mi czasu, to postaram się dodać coś ciekawego :)

      Usuń