Śniadaniowo mi #8: Jaglanka z orzechami w miodzie

Śniadaniowo mi #8: Jaglanka z orzechami w miodzie

Na blogu nie raz już mówiłam, że kasza jaglana jest jednym z moich ulubionych produktów, zarówno obiadowych (zajrzyjcie tu), jak i śniadaniowych (albo tu). Ostatnio zaprzyjaźniłam się też z płatkami jaglanymi, dzięki którym moją ulubioną kremową jaglankę mogę przygotować naprawdę ekspresowo. Najchętniej z prawdziwym miodem i garścią orzechów, które zaspokoją dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Bo zdrowo znaczy pysznie!

Jaglanka z orzechami w miodzie


Składniki/ na 1 dużą porcję:
  • 1,5 szkl. mleka roślinnego (ostatnio najchętniej używam ryżowego lub migdałowego),
  • 3/4 szkl. płatków jaglanych,
  • 1 łyżka masła orzechowego,
  • 2 łyżki płynnego miodu,
  • duża garść łuskanych orzechów włoskich.

Przygotowanie:
1. W garnku łączymy mleko z masłem orzechowym i całość lekko podgrzewamy. Wsypujemy płatki, dokładnie mieszamy i gotujemy przez ok. 3 minuty, aż jaglanka zrobi się kremowa.
2. W tym czasie w drugim garnuszku (albo na patelni) lekko podprażamy orzechy, dodajemy miód, zdejmujemy z ognia i dokładnie mieszamy. 
3. Jaglankę przekładamy do miseczki, obkładamy orzechami w miodzie.

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

9 komentarzy