Krem z cukinią, po raz pierwszy

krem z cukinii

Latem cukinia króluje na moim domowym stole. Obie z mamą najbardziej lubimy przede wszystkim smażone cukiniowe talarki, najchętniej z młodymi ziemniakami i mizerią. I mimo, że lubię też poddusić cukinię w sosie czy gulaszu, to nie wiedzieć czemu, pomysł zupy z cukinią jakoś nigdy do mnie nie przemawiał. Ale raz się żyje. Poszperałam trochę w Internecie, trochę podumałam sobie nad składnikami, ostatecznie wybrałam prostotę. Cukinia, ziemniak, cebula. Doprawione zwyczajnie, solą i pieprzem, bo jakoś nie miałam innego pomysłu. Myślę, że następnym razem dodam może czosnku, cytryny, choć w tej najprostszej wersji zupa smakuje naprawdę wyśmienicie.

krem z cukinii

Krem z cukinią


Składniki:
  • 1 średniej wielkości cukinia,
  • 3 niewielkie ziemniaki,
  • 1 cebula,
  • 2 szkl. bulionu warzywnego,
  • 1 łyżka oleju,
  • sól i pieprz do smaku.

Wykonanie:
Cukinię myjemy i kroimy na półplasterki. Obrane ziemniaki kroimy w niedużą kostkę, a cebulę drobno siekamy. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy łyżkę oleju. Wrzucamy ziemniaki i podsmażamy przez ok. 5 minut, co jakiś czas mieszając. Następnie dorzucamy cebulę i cukinię. Wszystko smażymy przez kolejne 5 minut. Dolewamy bulionu i gotujemy warzywa do miękkości. Na koniec dokładnie blendujemy i doprawiamy pieprzem i ew. solą. Podajemy z domowymi grzankami lub podprażonymi na suchej patelni siemieniem lnianym i słonecznikiem. Smacznego!

krem z cukinii

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

2 komentarze