Chilli con carne (z Mielonym Vege)

Chilli con carne (z Mielonym Vege)

Najfajniejsze w byciu blogerem są nieoczekiwane prezenty, które trafiają do mojej lodówki. Ostatnio w ramach współpracy z firmą BeVege do mojej kuchni zawitało kilka ciekawych wegetariańskich produktów. Wśród nich mój absolutny hit - Mielone Vege, czyli wegetariański substytut mięsa mielonego. Wegetariański, a nie wegański, gdyż w jego składzie obok białka grochu znajdziemy również białko jaja kurzego. W smaku jest... naprawdę niepokojąco mięsny, ale może to tylko moje odczucie, bo dotąd nie korzystałam zbyt często z tego typu produktów. Myślę, że sprawdzi się zwłaszcza u osób, które zrezygnowały w swojej diecie z mięsa, ale od czasu do czasu brakuje im jego smaku. Takie mielone będzie naprawdę świetną bazą do różnego rodzaju kotletów, pulpetów albo farszu do domowych gołąbków.

Ale ja dzisiaj przygotowałam z niego pyszne chilli con carne, czyli znany wszystkim meksykański gulasz z dodatkiem pomidorów i strączków. Pikantny, mocno pomidorowy i bardzo sycący - obiad idealny o tej porze roku!

CHILLI CON CARNE (Z MIELONYM VEGE)


Składniki/ na ok. 4 porcje:

  • 1 opakowanie Mielonego Vege,
  • 2 łodyżki selera naciowego,
  • 1 marchewka,
  • 1 czerwona papryka,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 puszka krojonych pomidorów,
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • 1/2 puszki kukurydzy,
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 1 łyżeczka mielonego kuminu,
  • 1 łyżeczka chilli,
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki,
  • 1/2 łyżeczki wędzonej papryki,
  • oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Przygotowujemy warzywa. Cebulę, seler i obraną marchewkę kroimy w drobną kostkę, a oczyszczoną paprykę w trochę większą. Kukurydzę i fasolę płuczemy pod bieżącą wodą i odsączamy na sicie.
2. W garnku rozgrzewamy kilka łyżek oliwy. Wrzucamy cebulę, seler i marchew, chwile smażymy. Następnie dodajemy wszystkie przyprawy i mięso mielone. Całość podsmażamy przez kolejne 5 minut.
3. Do garnka dodajemy pomidory, koncentrat oraz 1 szklankę wody. Całość gotujemy przez ok. 15 minut na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając. Następnie dorzucamy paprykę, fasolę, kukurydzę i gotujemy przez 5 minut, aż papryka zmięknie. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
4. Gotowe chilli podajemy z białym ryżem, skropione odrobiną limonki lub cytryny.

Chilli con carne (z Mielonym Vege)

Wpis powstał w ramach współpracy z BeVege. Jeśli jesteście ciekawi innych produktów z ich oferty, odwiedźcie ich stronę lub facebook'a!

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

Brak komentarzy

Prześlij komentarz