Miodowo-owsiany chlebek bananowy

Miodowo-owsiany chlebek bananowy

Instagram jest dla mnie częstym źródłem inspiracji kulinarnych. Tyle tam pysznych jedzeniowych fotografii, że czasami od samego patrzenia robię się głodna! 

Ostatnio na jednym z obserwowanych przez mnie profili wypatrzyłam ten cudowny bananowy chlebek, i po prostu wiedziałam, że muszę go wypróbować. Przepis chodził za mną bardzo długo, ale za każdym razem kiedy znalazłam chwilę, żeby pokręcić się po kuchni, pojawiał się pewien problem. W naszym domu wszyscy bardzo lubimy banany. Ale mimo, że kupujemy je w ilościach hurtowych, to znikają lotem błyskawicy i nie mają okazji ściemnieć - a właśnie takie do bananowych ciast są najlepsze :) W końcu jednak udało mi się jakoś uchować kilka sztuk i zabrałam się za wyczekiwany miodowo-owsiany chlebek. Co prawda po drodze spowodowałam jeszcze małą energetyczną awarię i na jakiś czas pozbawiłam cały dom prądu, ale dałam radę i w końcu - udało się, upiekłam!

Chlebek z tego przepisu jest naprawdę przepyszny. Lekko wilgotny i bardzo sycący. Taki swojski, pachnący jak ulubiona poranna owsianka. Można jeść go bez dodatków, ale równie dobrze smakować będzie z masłem orzechowym albo... odrobiną miodu, bo miodu po prostu nigdy dość :)

Miodowo-owsiany chlebek bananowy

Miodowo-owsiany chlebek bananowy


Składniki/ na 1 keksówkę:
  • 3 dojrzałe banany,
  • 2 jajka,
  • 1/3 szkl. miodu + 1 łyżeczka,
  • 1/3 szkl. oleju,
  • 1/4 szkl. mleka,
  • 1 i 3/4 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
  • 1/2 szkl. płatków owsianych + garść do posypania ciasta,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie),
  • szczypta soli.

Przygotowanie:
1. 2 banany rozgniatamy dokładnie na puree. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 160 st. C.
2. W misce mieszamy olej z miodem. Dodajemy jajka, mleko i banany.
3. Do miski dodajemy płatki owsiane i mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli (oraz cynamonem, jeśli lubicie). Wszystko dokładnie mieszamy.
4. Masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ciasta posypujemy płatkami i ozdabiamy bananem. 
5. Pieczemy przez ok. 45 minut (w zależności od piekarnika), do suchego patyczka. Wyjmujemy z piekarnika, wierzch lekko smarujemy odrobiną miodu. Studzimy przez kilka minut w foremce, a potem wyjmujemy na kratkę i zostawiamy do całkowitego wystygnięcia.

Inspiracja: Naturally Nutritious

Miodowo-owsiany chlebek bananowy
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

8 komentarzy

  1. To musi być coś! Uwielbiam chlebki bananowe :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebki bananowe bardzo lubię, ale takiego jeszcze nie próbowałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam chlebki bananowe a ta wersja prezentuje się wyjątkowo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Wypróbuj koniecznie, jest naprawdę pyszny :)

      Usuń
  4. Skusiłam się i dziś zrobiłam, wilgotny w środku jest ale obawiam się że to zakalec... piekłam o wiele dłużej niż 45 minut bo ciągle czułam surowe ciasto na patyczku, może to przez brak termoobiegu, zwiększyłam temperaturę, bardziej wyrósł,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy piekarnik jest inny, dlatego bardzo dobrze zrobiłaś, że dopasowałaś czas pieczenia do siebie. A pamiętałaś, żeby wyjąć upieczone ciasto z foremki?

      Usuń