Słońce na talerzu, czyli krem z batatów z sokiem pomarańczowym

Krem z batatów z sokiem pomarańczowym

Choć słońce chyba znowu się obraziło, to rześkie, wiosenne powietrze dodaje mi sił. Ale gdzieś w tyle mojej głowy pojawia się niepokój i głos, że przecież wiosna to zawsze czas porządków. Od pewnego czasu rzeczy mam coraz mniej - z myślą o zbliżającej się przeprowadzce i mając w głowie wskazówki Marie Kondo całą zimę regularnie... wyrzucałam ;) Ostatnio wzięłam się za przeglądanie kolejnego kartonu starych papierzysk. I jakoś tak przerzucając stare ulotki, mapy i zdjęcia - wróciły różne wspomnienia. Przypomniały mi się dawne czasy, podróże i związane z nimi smaki. I ten przepis, który chyba wieki temu pojawił się na blogu - na pyszną zupę krem z marchwią i pomarańczą. Postanowiłam wrócić do tego smaku i jakoś odświeżyć ten genialny pomysł. W lodówce od dawna zalegała porcja batatów, dlatego spontanicznie powstała kolejna pomarańczowa wariacja. Sycący i bardzo rozgrzewający krem z batatów z dodatkiem soku pomarańczowego. Pysznie wyszło! I jeszcze ten piękny, intensywny kolor, jak prawdziwe słońce... na talerzu ;)

Krem z batatów z sokiem pomarańczowym

KREM Z BATATÓW Z SOKIEM POMARAŃCZOWYM


Składniki/ na 3-4 porcje:

  • 2 duże bataty (ok. 500 g),
  • 1 cebula,
  • 1 szkl. soku pomarańczowego 100% Hortex,
  • sok z 1/2 cytryny,
  • 2-3 szkl. wody,
  • 2 łyżki oleju kokosowego,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 2 łyżki świeżo startego imbiru,
  • 1/4-1/2 łyżeczki chilli w proszku (w zależności od upodobań, lepiej dodać mniej, niż za dużo!),
  • sól, pieprz,
  • do podania: śmietanka kokosowa.

Wykonanie:
1. Warzywa obieramy. Bataty kroimy na średniej wielkości, niekoniecznie równe kawałki, a cebulę w drobną kostkę.
2. W garnku rozgrzewamy olej i podsmażamy cebulę. Dodajemy bataty, chilli i imbir, dusimy pod przykryciem przez kilka minut. 
3. Dolewamy 2 szkl. wody, sok z pomarańczy i sos sojowy. Gotujemy na średnim ogniu przez ok. 20-30 minut, aż warzywa całkiem zmiękną.
4. Zupę blendujemy na gładki krem, w razie konieczności dodając jeszcze wody. Doprawiamy sosem sojowym, sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Podajemy z łyżką kokosowej śmietanki i ulubionym pieczywem.

Krem z batatów z sokiem pomarańczowym

Przepis na krem z batatów z sokiem pomarańczowym bierze udział w konkursie kulinarnym Hortex:
   

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Żeby być na bieżąco z nowymi wpisami, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Chętnie bym skosztowała taki kremik. :-) Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie, jestem bardzo ciekawa smaku. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń