Moja zupa cebulowa (z dyniowymi kluseczkami)

Moja zupa cebulowa (z dyniowymi kluseczkami)

Po wyjazdach i rodzinnych imprezach, pora wrócić do gotowania. W wolnej chwili przygotowałam dla Was kilka przepisów, które w ostatnich dniach umiliły nasze menu. Na pierwszy ogień idzie zupa cebulowa, czyli nasz absolutny obiadowy hit w ostatnich tygodniach. Gotuję ją bardzo często, bo jest po prostu przepyszna! I za każdym razem zachwyca mnie, że z niewielu prostych i przede wszystkim bardzo tanich składników możemy przygotować tak wyjątkowe i zaskakujące danie.

Zupę cebulową podać można ze zwykłymi grzankami lub tostami zapieczonymi z serem, ja jednak  najchętniej podaję ją z domowymi kluseczkami. Często do ich przygotowania wykorzystuję dyniowe purée, którego zapas zrobiłam sobie jakiś czas temu. Myślę, że jest to fajny pomysł na urozmaicenie diety, a dyniowe kluseczki są naprawdę smacznym sposobem na urozmaicenie diety.

Moja zupa cebulowa (z dyniowymi kluseczkami)

Moja zupa cebulowa z dyniowymi kluseczkami


Składniki/ na 4 porcje:

  • 750 g cebuli,
  • ok. 1-1,5 l wody,
  • 2-3 łyżki sosu sojowego (ja użyłam jasnego i ciemnego),
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku,
  • 1/2 łyżeczki majeranku,
  • 1 liść laurowy,
  • 2 ziarna ziela angielskiego,
  • 2-4 łyżki oleju,
  • duża szczypta pieprzu,
  • sól do smaku,

na dyniowe kluseczki:
  • 1 szkl. purée z dyni (→ Jak zrobić purée z dyni?),
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • szczypta soli, 
  • szczypta ostrej papryki w proszku (opcjonalnie).

Wykonanie:
1. Cebulę obieramy i kroimy w piórka. W garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i smażymy na małym ogniu przez ok. 15-20 minut, co jakiś czas mieszając. Cebula ma lekko zbrązowieć i zmięknąć. 
2. Do garnka dodajemy wodę (ja zazwyczaj dodaję trochę ponad litr i w razie konieczności w trakcie gotowania dolewam jej więcej), sos sojowy i wszystkie przyprawy. Gotujemy na średnim ogniu pod przykryciem przez 15-20 minut. Próbujemy, doprawiamy solą (lub sosem sojowym) i pieprzem.
3. W miseczce mieszamy purée z dyni z mąkami i przyprawami na bardzo gęstą pastę. W zależności od tego jak dużo wody miało wasze purée, dmoże być konieczne dodanie większej ilości mąki lub wody.
4. Zupę stawiamy na bardzo małym ogniu. Za pomocą dwóch łyżek formujemy nieduże, podłużne kluseczki, które wrzucamy bezpośrednio do zupy. Zupę gotujemy przez 5 minut pod przykryciem, po tym czasie kluseczki będą gotowe. Smacznego!

Moja zupa cebulowa (z dyniowymi kluseczkami)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

2 komentarze

  1. Zupę cebulową uwielbiam, ale takich kluseczków jeszcze nie jadłam, piękne i zapewne pyszne, super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepyszne są! Świetnie pasują do zupy cebulowej, ale myślę, że nie tylko do niej ;)

      Usuń