Spaghetti w kremowym sosie porowym

Spaghetti w kremowym sosie porowym

Zainspirowana akcją #warzywotygodnia organizowaną przez Katarzyne Kachel na Instagramie, przygotowałam wczoraj świetne spaghetti z porem w roli głównej. Lubię takie akcje i wyzwania, bo zmuszają mnie do myślenia i wyzwalają ukryte pokłady kreatywności ;) Tym sposobem udało mi się wyczarować naprawdę pyszne danie, którym koniecznie musiałam podzielić się z Wami na blogu. Ulubiony makaron, duszony por i kremowym sos na bazie śmietankowego serka i parmezanu, który łączy wszystko w smakowitą całość. Po prostu palce lizać!


Spaghetti w kremowym sosie porowym


Składniki/ na 2-3 porcje:
  • 200-250 g makaronu spaghetti, ja użyłam kukurydzianego,
  • 250 pora (biała i jasna część),
  • 2 czubate łyżki serka śmietankowego typu almette,
  • 50 ml białego wina (jeśli lubicie, ale można pominąć),
  • 1 czubata łyżka masła,
  • 3-4 łyżki tartego parmezanu,
  • sól, świeżo mielony pieprz.

Wykonanie:
1. Makaron gotujemy wg wskazówek na opakowaniu (powinien być al dente). Jeśli makaron gotujemy wcześniej, podczas odcedzania odlewamy szklankę wody z jego gotowania. 
2. Pora dokładnie płuczemy i kroimy na cienkie talarki. Na dużej patelni lub w rondlu rozgrzewamy masło, dodajemy pora i chwilę podsmażamy.
3. Do pora dodajemy wino, 1/2 szkl. wody z gotowania makaronu, serek śmietankowy i dużą szczyptę soli. Mieszamy, a następnie dusimy na niedużym ogniu, aż por zmięknie (5-10 minut), a sos zrobi się kremowy. Jeśli odparowało za dużo wody, dolewamy kilka dodatkowych łyżek wody z gotowania makaronu.
4. Do sosu dodajemy makaron, 2 łyżki startego parmezanu i świeżo mielony pieprz. Dokładnie mieszamy. Przed podaniem można dodatkowo posypać parmezanem. Smacznego!

Spaghetti w kremowym sosie porowym

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

3 komentarze

  1. Kolejny przepis do wypróbowania, dzięki! ;-) Prosty i mega apetyczny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre, bezmięsne danie, z moim ukochanym porem:D robi się bardzo szybko

    OdpowiedzUsuń