Dyniowe drożdżówki z truskawkami

Dyniowe drożdżówki z truskawkami

Przez ostatnich kilka dni za cel postawiłam sobie opróżnić zamrażarkę i przygotować ją na zapas truskawek, bobu i innych sezonowych dobroci, które mam zamiar w tym roku w niej zgromadzić. Dojadłam więc ostatniego krokieta z Wielkanocy, z resztek warzyw upiekłam domowy pasztet, a zapas lubczyku trafił do zupy. Na koniec zostały mi jeszcze dwa spore woreczki purée z dyni.

W samą porę przypomniałam sobie o fajnym przepisie na dyniowe drożdżówki, którymi już kilka lat temu kusiłam Was na blogu. Postanowiłam odświeżyć oryginalny, mocno jesienno-zimowy przepis i przygotowałam ich letnią, truskawkową wersję. Pyszne drożdżówki z furą truskawek okazały się nie tylko świetnym dodatkiem do popołudniowej kawy, ale i miłą przekąska do pracy. A blacha pachnących, rumianych drożdżówek zniknęła praktycznie w kilka chwil :)

Oryginalny przepis na moje dyniowe drożdżówki z powidłami znajdziecie tutaj.


Dyniowe drożdżówki z truskawkami


Składniki/ na 10 sztuk:
  • 2 szkl. mąki pszennej + 1/4-1/2 szklanki do podsypania stolnicy,
  • 25 g świeżych drożdży,
  • 1/2 szkl. purée z dyni (→ Jak zrobić purée z dyni?),
  • 1/4 szkl. mleka roślinnego,
  • 1/4 szkl. cukru (białego lub trzcinowego) + 1 łyżka do posypania drożdżówek,
  • 4 łyżki oleju roślinnego,
  • szczypta soli,
  • ok. 350 g świeżych truskawek.

Wykonanie:
1. Przygotowujemy rozczyn - do miski wkruszamy drożdże i mieszamy z łyżką cukru. Gdy drożdże się rozpuszczą, dodajemy lekko podgrzane (nie gorące) mleko, łyżkę mąki i mieszamy. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 15-20 minut.
2. Następnie do zaczynu dodajemy mąkę, resztę cukru, sól, mus dyniowy i olej. Wszystko dokładnie mieszamy, a następnie wyrabiamy przez kilka minut. Odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na ok. 15 minut.
3. Gdy ciasto rośnie, przygotowujemy truskawki. Owoce myjemy, osuszamy, usuwamy szypułki. Kroimy na mniejsze kawałki (plasterki lub półplasterki). 
4. Wyrośnięte ciasto wykładamy na posypany mąką blat i chwilę wyrabiamy. Jeśli ciasto mocno się klei, dodajemy więcej mąki (u mnie wystarczyło ok. 1/4 szklanki). Ciasto rozwałkowujemy na cienki placek w kształcie prostokąta o wymiarach (mniej więcej) 20x40 cm. Na ciasto równomiernie wysypujemy truskawki, lekko dociskamy. Ciasto zwijamy wzdłuż dłuższego boku, kroimy na grube plastry. Drożdżówki układamy na dużej blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posypujemy cukrem (opcjonalnie drożdżówki możemy posmarować rozbełtanym jajkiem lub odrobiną mleka).
5. Drożdżówki pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez ok. 30 minut - najlepiej obserwować, czy ładnie się zrumieniły i sprawdzić patyczkiem czy ciasto się dopiekło. Po wystudzeniu drożdżówki można ozdobić lukrem lub cukrem pudrem. Smacznego!

Dyniowe drożdżówki z truskawkami

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Wieki już nie jadłam takich drożdżówek :) Toż to smak dzieciństwa!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Drożdżówki wyglądają naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń