(Jesienna) sałatka ze śliwkami i kozim serem

Sałatka ze śliwkami i kozim serem

Może to śmieszne, ale dopiero na sam koniec lata, wzięło mnie na sałatki. Po sałatce z arbuzem i fetą, którą zdążyłam przygotować w tym roku już kilka razy, coraz częściej sięgam po połączenie świeżych owoców i warzyw. 

Inspiracją do tej jesiennej sałatki był worek pysznych śliwek, które przywieźliśmy ostatnio ze wsi. Były tak słodkie i soczyste, że część zjedliśmy bez niczego, na surowo. Stwierdziłam, że świetnie sprawdzą się też w sałatce, którą miałam zamiar przygotować na odświętny, rodzinny obiad. Do śliwek dorzuciłam jeszcze ostry kozi ser, a żeby jeszcze bardziej wczuć się w klimat zbliżającej się jesieni, całość posypałam orzechami włoskimi. Jakie to było pyszne!

Sałatka ze śliwkami i kozim serem

Sałatka ze śliwkami i kozim serem


Czas przygotowania: 10 minut 

Składniki/ na 2-3 porcje:
  • 2 garście ulubionego miksu sałat, świeżego szpinaku lub roszponki,
  • 4-6 dużych śliwek,
  • 1/4 czerwonej cebuli,
  • 50-75 g koziego sera (może być też ser pleśniowy albo marynowane tofu),
  • garść orzechów włoskich

dressing miodowo-musztardowy:
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • 1 łyżeczka musztardy, można użyć musztardy francuskiej,
  • 1 łyżeczka płynnego miodu lub syropu np. z agawy,
  • duża szczypta soli.

Wykonanie:
1. Ze śliwek usuwamy pestki, kroimy na ćwiartki lub ósemki. Cebulę kroimy w plasterki lub pióra. Ser kroimy w plasterki lub rwiemy na mniejsze kawałki.
2. Składniki sosu przekładamy do słoiczka, zakręcamy i mocno potrząsamy, aż wszystkie się połączą. 
3. Sałatkę układamy na półmisku lub przekładamy do dużej miski. Polewamy kilkoma kroplami sosu (można przemieszać ręką). Na wierzchu układamy śliwki, cebulę i ser. Posypujemy orzechami włoskimi i polewamy resztą dressingu miodowo-musztardowego. Podajemy od razu. Smacznego!

Wskazówka:
Orzechy włoskie można obrać - wystarczy zalać je wrzątkiem i odstawić na kilka minut pod przykryciem, dzięki czemu bez problemu obierzecie je ze skórki.

Sałatka ze śliwkami i kozim serem

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli zostawisz komentarz albo podzielisz się nim ze znajomymi. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moją stronę na Facebook'u lub Google+

4 komentarze

  1. Super pomysł, smakowita sałatka, bardzo jestem ciekawa tego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Połączenie może niecodzienne, ale przekonasz się, że świetne :)

      Usuń