Afrykańskie pączki kokosowe

Afrykańskie pączki kokosowe

Co roku mówię, że nie lubię robić pączków i co roku... jednak jakieś robię. W tym roku wyjątkowo wzięło mnie na pączki na cieście drożdżowym. Jak to z ciastem drożdżowym bywa, jest przy nim zawsze trochę więcej pracy niż przy pączkach i racuchach na sodzie lub proszku do pieczenia. Zamiast tradycyjnych pączków, miałam jednak ochotę na coś innego, dlatego sięgnęłam po przepis na pączki kokosowe, które w południowo-wschodniej Afryce znane są jako mandazi. W Afryce nie byłam, więc więcej Wam o nich nie opowiem, ale powiem Wam jedno - są naprawdę pyszne. I wbrew pozorom naprawdę łatwe w przygotowaniu.

Afrykańskie pączki kokosowe


Składniki/ na 24 nieduże sztuki:
  • 1/2 szklanki mleczka kokosowego (takiego z puszki, w temperaturze pokojowej), 
  • 1 jajko,
  • 1 łyżka oleju kokosowego,
  • 2 szkl. mąki pszennej + odrobina do podsypania stolnicy,
  • 2 łyżeczki drożdży instant,
  • 1/4 szkl. cukru,
  • olej roślinny do smażenia
  • do podania: cukier puder lub lukier, wiórki kokosowe.

Wykonanie:
1. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy drożdże i cukier. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy, a następnie przez kilka minut zagniatamy (ja robię to ręcznie), aż ciasto zrobi się gładkie i będzie odchodziło od rąk. Miskę przykrywamy czystą ściereczka albo folią i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
2. Ciasto przekładamy na stolnicę wysypaną odrobiną mąki. Lekki zagniatamy, następnie dzielimy na cztery części. Z każdej części formujemy kulę, którą spłaszczamy ręką lub za pomocą wałka na placek o grubości ok. 1 cm. Placki kroimy w promienie, na 6 części. Trójkąty rozsuwamy i zostawiamy do wyrośnięcia na czas podgrzewania oleju.
3. W rondlu rozgrzewamy olej, musi być go dość sporo, żeby pączki mogły swobodnie w nim pływać. Pączki odsączamy na papierowym ręczniku i studzimy. Podajemy posypane cukrem pudrem lub polane lukrem, ja dodatkowo ozdobiłam je wiórkami kokosowymi.

Wskazówka:
Mniejsze pączki smażę zazwyczaj w niewielkim rondlu, pilnując żeby jednocześnie nie smażyć więcej niż 3-4 sztuki. Jeśli wrzucicie zbyt dużą ilość pączków na raz temperatura oleju spadnie, przez co pączki będą tłuste i surowe w środku.

Inspiracja: Kukbuk

Afrykańskie pączki kokosowe

***
Przepis bierze udział w akcji kulinarnej "Karnawałowe słodkości":

  Karnawałowe słodkości
         
***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

1 komentarz