Tofu filet w kremowym sosie pieczarkowym

Tofu à la filet w kremowym sosie pieczarkowym

Kiedyś, w pierwszych latach mojego wegetarianizmu, totalnie nie rozumiałam o co chodzi z tofu. Smakowało dziwnie, mdło, a ja nie wiedziałam co robię źle. Dlatego początkowo w mojej kuchni tofu po prostu nie było, a ja dopiero z biegiem czasu przekonałam się, że to naprawdę wspaniały i bardzo uniwersalny produkt. Mówi się, że "tofu jest jak worek z mąką" i to od nas tylko zależy co z tą mąką zrobimy i jaki będzie efekt finalny :)

Tofu à la filet w kremowym sosie pieczarkowym

Dziś mam dla Was przepis na obłędny obiad w tofu w roli głównej - plastry tofu skąpane w sosie pieczarkowym, przyjemnie gęstym od mleczka koksowego. Nie obawiajcie się o smak - dodatek aromatycznych ziół sprawia, że posmak kokosa jest praktycznie niewyczuwalny w wytrawnym sosie. 

Tofu przyrządziłam tak, jak w wielu domach przyrządza się fileta z kurczaka. A mi samej śmiać się chce, bo na zdjęciach wygląda jak... łosoś ;) A tu proszę - pyszny obiad 100% cruelty free ;)

Tofu à la filet w kremowym sosie pieczarkowym


Składniki/ na 2 porcje:
  • 1 opakowanie/ ok. 180 g naturalnego tofu
  • 1 łyżka sosu sojowego,
  • 2 łyżeczki oleju,
  • 200 g pieczarek (białych lub brązowych),
  • 1 mała cebula,
  • 1/2 puszki mleczka kokosowego,
  • 1-2 łyżki sosu sojowego,
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku,
  • 1/4 łyżeczki suszonego rozmarynu,
  • 1/4 łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu,
  • sól do smaku.

Wykonanie:
1. Tofu odsączamy z płynu, owijamy w kawałek papierowego ręcznika i odstawiamy na kilka minut do odsączenia, najlepiej pod obciążeniem (wystarczy talerzyk i słoik z ogórkami). Następnie tofu kroimy wzdłuż na 2 kawałki. Z każdej strony polewamy sosem sojowy i zostawiamy na talerzu, aż sos wsiąknie.
2. Pieczarki oczyszczamy, kroimy na cienkie plasterki. Obraną cebulę kroimy w drobną kosteczkę.
3. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę oleju i smażymy tofu z dwóch stron na złoty kolor. Zdejmujemy z patelni.
4. Na patelnię dolewamy resztę oleju, wrzucamy cebulę i przez chwilę smażymy. Dodajemy pieczarki i smażymy, często mieszając, aż lekko się zrumienią.
5. Do pieczarek wlewamy mleczko kokosowe, 1/2 szklanki wody i przyprawy. Gotujemy przez ok. 2 minuty, następnie do sosu wkładamy tofu (najlepiej tak, żeby przykrył je sos). Gotujemy, aż sos zgęstnieje. Doprawiamy do smaku.

Wskazówka:
Suszone zioła można zastąpić świeżymi.

Tofu à la filet w kremowym sosie pieczarkowym

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

4 komentarze