Najprostsze ciasto (z jabłkami i żurawiną)

Najprostsze ciasto (z jabłkami i żurawiną)

Mam wiele kulinarnych ambicji i wiele przepisów do wypróbowania. Lubię wyzwania, więc na tapecie w najbliższym czasie bezy i rolady. Ale jest też coś w tych super prostych przepisach, do których ciągnie mnie niezmiernie. Jasne, od czasu do czasu można się narobić, ale w zetknięciu z codziennością to prostota zawsze bierze górę. Dlatego dziś, wychodząc naprzeciw zabieganej ostatnio codzienności, mam dla Was baaaardzo prosty przepis na pyszne ciasto. Mam nadzieję, że osłodzi Wam tą ponurą środę!

Najprostsze ciasto (z jabłkami i żurawiną)

Ciasto tak jak mówiłam jest bardzo proste w przygotowaniu, powiedziałabym nawet... najprostsze. Kilka minut zajmie Wam wymieszanie składników, które na pewno macie zawsze w zapasie. Samo ciasto jest delikatne w smaku, dzięki czemu sprawdzi się o każdej porze roku, z najróżniejszymi dodatkami. Już nie mogę doczekać się aż zrobi się cieplej i upiekę je ze świeżymi truskawkami, porzeczkami, czy malinami... albo wszystkimi naraz, czemu nie? Tymczasem na cieście wylądowały jabłka i kwaskowata świeża żurawina. Zapraszam po przepis!

Najprostsze ciasto (z jabłkami i żurawiną)


Składniki/ na tortownicę ok. 25 cm:
  • 4 jajka,
  • 3/4 szkl. cukru - dowolnego, może być biały, może być trzcinowy, ja użyłam ksylitolu,
  • 1 szkl. oleju,
  • 2 szkl. mąki pszennej,
  • 1 opak. proszku do pieczenia/ 3 płaskie łyżeczki,
  • szczypta soli,
  • dowolne owoce - u mnie 1 małe jabłko, ok. 100 g świeżej żurawiny i 2 łyżki migdałów w płatkach, świetnie sprawdzą się też brzoskwinie, wiśnie, maliny.

Wykonanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 170 st. C. Tortownicę natłuszczamy lub wykładamy papierem do pieczenia.
2. Jajka wbijamy do miski, dodajemy cukier i przez chwilę ucieramy na jasną, puszystą masę. Do miski dodajemy olej i mieszamy. 
3. Do masy przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą, a następnie dokładnie mieszamy do połączenia składników. 
4. Ciasto przelewamy do formy, wyrównujemy szpatułką. Na wierzchu układamy jabłka pokrojone w kostkę, umytą żurawinę i płatki migdałów, lekko dociskamy. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy przez ok. 45-50 minut, do suchego patyczka. Ja po ostudzeniu polałam ciasto lukrem.

Inspiracja: "Ciasta, ciastka i takie tam" A. Królak

Najprostsze ciasto (z jabłkami i żurawiną)

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

1 komentarz

  1. Mimo że proste, to wygląda bardzo smacznie- klasyczne smaki zawsze się obronią :)

    OdpowiedzUsuń