Chleb pełnoziarnisty - ekspresowy przepis

Chleb pełnoziarnisty - ekspresowy przepis

Od dawna planuję zacząć piec domowy chleb. Na blogu pojawiło się co prawda już kilka fajnych przepisów na domowe wypieki (np. knekkebrød, czyli chrupki chlebek z Norwegii), ale chciałabym też nauczyć się piec takie typowe chlebki i bułeczki... "prawdziwe" pieczywo jak to mówi mój mąż ;) To mój plan na 2019 rok i powoli powoooooli staram się go realizować.

Kiedyś, jeszcze na studiach, zdarzało mi się piec ekspresowy chleb z przepisu znalezionego na puszce.pl Był to prosty chleb, na drożdżach, bez zagniatania i bardzo go lubiłam, dlatego od takich właśnie prostych chlebów postanowiłam zacząć to tegoroczne wyzwanie ;) Ostatnio najczęściej piekę chleb z poniższej receptury. Przepis znalazłam o dziwo na blogu nie stricte kulinarnym, a... lifestylowym Quembec, którego zresztą bardzo Wam polecam. Chleb jest naprawdę prosty w przygotowaniu i każdy powinien sobie z nim poradzić. A ja powoli myślę o bardziej wymagających przepisach, ciekawa jestem jak mi pójdzie ;)

A na zdjęciach widzicie soczyście zieloną pastę z mrożonego groszku. Przepis znajdziecie kilka postów wcześniej, czyli tutaj.

Chleb pełnoziarnisty - ekspresowy przepis

Chleb pełnoziarnisty - ekspresowy przepis


Składniki/ na 1 foremkę o wymiarach ok. 20x10 cm:
  • 375 gramów mąki pełnoziarnistej,
  • 20 g siemienia lnianego,
  • 20 g nasion słonecznika,
  • 350 ml letniej wody,
  • 1/2 łyżeczki cukru,
  • 5 g suszonych drożdży,
  • 1 łyżeczka soli,
  • odrobina oleju i otręby owsiane lub pszenne do wysypania foremki.

Wykonanie:
1. Do letniej wody dodajemy cukier i suszone drożdże. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 10-15 minut, aż zaczną się pienić.
2. Foremkę smarujemy cienko olejem, a następnie dokładnie oprószamy otrębami. Silikonowej foremki nie trzeba natłuszczać.
3. W misce mieszamy mąkę z sola i nasionami. Do miski dodajemy zaczyn i dokładnie mieszamy.
4. Ciasto przekładamy do foremki, a następnie wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 50 st. C. Od razu po wstawieniu chleba, piekarnik wyłączamy. Po 30 minutach ustawiamy temperaturę na 200 st. C i pieczemy chleb przez 40 minut.
5. Upieczony chleb wyjmujemy z foremki i studzimy na kratce.

Inspiracja: quembec.pl

Chleb pełnoziarnisty - ekspresowy przepis

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

14 komentarzy

  1. Dzięki za przepis. Właśnie takiego chlebka poszukiwałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chlebek pełnoziarnisty najlepszy. Chętnie sprawdzę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprawdzę twój przepis bo ostatnio eksperymentwałam z podobnym chlebkiem i to była jedna wielka klęska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tym razem się uda :)

      Usuń
    2. Jest super przepis na taki chleb z minimalna iloscia drozdzy mieszany lyzka I zostawiony na blacie na 12 - 15 godzin. Wstajesz rano I pieczesz.

      Usuń
  4. Fajnie i smacznie wygląda i jestem pewna, że smakuje świetnie. Nie mam doświadczenia z pieczeniem pieczywa ale patrząc jak apetycznie wygląda na zdjęciach mam ochotę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale ci wyszedł, zgarniam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robie taki z 500g maki pelnoziarnistej mieszany lyzka I zostawiam na kuchennym blacie na 12 - 15 godzin. Chleb potrzebuje tylko 1/4 lyzeczki drozdzy instant

    OdpowiedzUsuń
  7. Chleb wyszedl bezbłędnie, choć musiałam trochę zmienić system przygotowania. Drożdże nie zaczęły się pienić nawet po 20 min. Przelalam zaczyn do pozostałych składników, wymieszałam, przełożyłam do foremki wyłożonej papierem (bezbłędnie oliwy i otrębów) I odstawiłam w ciepłe miejsce na 2.5 godz. Upiekłam jak w przepisie. Pyszny jest, choć osobiście następnym razem dodam więcej soli

    OdpowiedzUsuń