Jajeczne muffiny z zielonymi warzywami (na parze)

Jajeczne muffiny z zielonymi warzywami (na parze)

Przed Świętami nie mogłam odmówić sobie jeszcze jednego jajecznego przepisu. W końcu wielkanocny stół jajkami stoi! Ale nie muszą to być tylko jajka faszerowane, czy w majonezie (choć jak wiecie, ja majonezowa dziewczyna jestem ;)). Świetnym pomysłem będą też lekkie i bardzo efektowne jajeczne... muffiny.

Jak za chwilę się zorientujecie, dzisiejszy przepis przygotowałam w trochę innej niż zwykle formie. Do przyrządzenia muffinów wykorzystałam mój nowy elektryczny piekarnik parowy GOTIE GPP-400 BAKEandSTEAM, który otrzymałam do wypróbowania w ramach współpracy. Przede mną (i Wami oczywiście!) jeszcze 3 fajne dania, które przygotuję z jego wykorzystaniem, także bądźcie czujni ;) I zaglądajcie na moje facebook'a, bo na pewno będę o tym informować ;)


Jajeczne muffiny to naprawdę bardzo wdzięczne danie. W środku wylądować mogą ulubione warzywa, kawałek dobrego sera, zioła... generalnie to, co akurat znajdziecie w lodówce. Ja postawiłam na zieleń i zielone warzywa - kawałek brokuła, mrożony groszek i pierwsze szparagi (niestety jeszcze nie polskie), które dorwałam w jednym z marketów. Ale możliwości i kombinacje są chyba nieskończone i naprawdę uzależnione tylko od Waszych upodobań.

Upieczone na parze muffiny przypominają puszysty, jajeczny omlet. Są bardzo lekkie, wilgotne i całkiem dietetycznie, bo same w sobie nie zawierają dodatkowego tłuszczu. A jeśli użyjecie silikonowych foremek, nie potrzebne będzie też masło, którym normalnie wysmarowalibyście foremki.

Poza tym niewątpliwą zaletą przygotowania ich w piekarniku jest również to, że można przygotować je w większych ilościach i od razu w formie indywidualnych porcji. Potem wystarczy zaserwować je domownikom lub uczestnikom wielkanocnego śniadania. Szybko, efektownie i co dla mnie w Święta najważniejsze... bez zbędnego stania przy garach ;) 

Zapraszam po przepis! 

Jajeczne muffiny z zielonymi warzywami (na parze)

Jajeczne muffiny z zielonymi warzywami (na parze)


Składniki/ na 6 sztuk:
  • 6 jajek,
  • 8 zielonych szparagów,
  • 1/2 szkl. mrożonego groszku,
  • kawałek brokuła/ ok. 100 g,
  • 2 plasterki żółtego sera,
  • 2 łodygi szczypiorku,
  • sól, pieprz.

Wykonanie (muffiny przygotowałam korzystając piekarnika parowego GOTIE GPP-400 BAKEandSTEAM):
1. Warzywa myjemy. Szparagom odcinamy zdrewniałe końcówki, kroimy na kawałki. Brokuła dzielimy na mniejsze różyczki. Warzywa układamy na blaszce i wstawiamy do piekarnika. Ustawiamy program z funkcją pary E-1 Warzywa (16 minut, 100 st. C).
2. W tym czasie groszek przekładamy na sitko, przelewamy wrzątkiem. Szczypiorek drobno siekamy. Ser kroimy w kostkę.
3. Jajka wbijamy do miski. Dodajemy po szczypcie soli i pieprzu, następnie ubijamy lekko trzepaczką. 
4. Gotowe warzywa wyjmujemy z piekarnika, lekko studzimy. Razem z pozostałymi dodatkami mieszamy z jajkami.
5. Przygotowane foremki wypełniamy masa jajeczną, wstawiamy do piekarnika. Ustawiamy program z funkcją pary E-5 Jaja (również 16 minut, 100 st. C). Ale uwaga: program sprawdza się przy tradycyjnych, metalowych foremkach wyłożonych papilotkami lub formach silikonowych. Używając ceramicznych kokilek konieczne będzie wydłużenie czasu pieczenia (menu DIY Para, 25 minut, 100 st. C). Pamiętajcie też o wysmarowaniu foremek masłem.
6. Upieczone muffinki wyjmujemy z piekarnika, lekko studzimy. Najlepiej smakują na ciepło, ale po wystygnięciu świetnie sprawdzą się również na wynos. Smacznego!

Wskazówka:
Polecam eksperymenty z dodatkami. Zamiast warzyw podanych w przepisie, polecam też czerwoną paprykę, cukinię, fasolkę szparagową czy kalafiora. 

Jajeczne muffiny z zielonymi warzywami (na parze)

Wpis powstał we współpracy z Better Product Sp. z o.o., dystrybutorem elektrycznego piekarnika parowego GOTIE GPP-400 BAKEandSTEAMJeśli jesteście ciekawi innych produktów z ich oferty, odwiedźcie ich profil na facebook'u! A piekarnik można nabyć na stronie GOTIEshop.pl

***
Spodobał Ci się dzisiejszy przepis? Będzie mi miło jeśli podzielisz się nim ze znajomymi albo zostawisz komentarz. A jeśli chcesz być na bieżąco z nowymi wpisami, które pojawiają się na blogu, odwiedź moje profile na Facebooku i Instagramie.

9 komentarzy

  1. Przepis na muffiny z warzywkami brzmi bardzo ciekawie i na pewno ci go podkradnę :) danie wygląda przepysznie :) gratuluję współpracy z dystrybutorem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję bardzo! I zapraszam na bloga, bo wrzucę jeszcze kilka fajnych przepisów, które powstały w ramach tej współpracy :)

      Usuń
  2. Uwielbiam warzywne dania. Zaraz zacznie się sezon na moje ulubione szparagi ( właśnie zielone ) więc z ogromną przyjemnością skorzystam z tego przepisu, już teraz ogromnie zżera mnie ciekawość. Masz we mnie wielką fankę, będę często zaglądać na twojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog :) smacznie to wygląda, niestety nie mam piekarnika z funkcją pary więc może po prostu piec w kąpieli wodnej tylko czy też będą takie puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale myślę, że powinny się udać :)

      Usuń
  4. U mnie jajka to podstawa śniadania. Bardzo oryginalny przepis, który może stanowić fajną alternatywę dla nieco nudnych jajek na miękko, ja jestem zainteresowana:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. W takiej formie jajek nigdy nie robiłam, najczęściej jest to omlet z patelni z warzywami Fajnie jest mieć taki piekarnik parowy :)

    OdpowiedzUsuń